28 de setembre del 2012

Matagalls-Montserrat 2012


CRÒNICA D'EDU CARCHEDI
La Matagalls Montserrat és una marxa popular organitzada pel centre d’excursionisme de Gràcia. S’inicia a Coll Formic i finalitza al monestir de Montserrat, recorrent una distància de 84,8 Km i acumulant un desnivell de 5980 m.
Em vaig deixar enredar per un amic amant de l’excursionisme per a inscriure’m.
Tot i així, per a obtenir plaça s’entra en un sorteig, i nosaltres vam tenir la “sort” d’aconseguir la plaça en la reassignació posterior al sorteig.
Arribem a Coll Formic justets de temps (a les 17:00, quan la nostra hora de sortida eren les 17:02) degut a la quantitat de gent i cotxes que hi havia. No ens va donar temps a pensar gaire que ja havíem iniciat la marxa.
Com que el meu company s’està iniciant al món del running i jo sóc un maquinote, vam decidir anar a per un bon temps trotant a les baixades i les planes, i caminant a bon ritme a les pujades.
Als 15 minuts de marxa s’iniciava un bon tram de baixada pel que vàrem començar a córrer. Donada la irregularitat del terreny el meu company va fer una mala trepitjada i es va torçar el turmell. Al principi no semblava greu, però uns minuts després pràcticament no podia caminar. Vaig fer-li de muleta fins al punt on hi havia servei mèdic que estava a uns 7 Km, trigant més de 1:30 hs per arribar. Un cop al servei mèdic, s’emporten al meu company al CAP i jo prossegueixo la marxa.
Vaig anar a molt bon ritme els primers 55 km, trotant a les baixades, en pla i aturant-me el mínim possible als avituallaments. Però a partir d’aquí ja no tenia peu per a més butllofa, i me’n recordava de tots els morts del meu amic caigut en combat, a cada passa que donava.
Els últims 30 km els vaig fer per collons, però a un ritme més baix.
La travessa era bastant maca i el tipus de terreny pels que caminàvem variat. Desde pistes forestals fins a corriols algo complicats.
Aconsegueixo arribar al monestir de Montserrat a les 10:30 del matí, sumant un total de 17:30 hs. A l’arribada em ve a rebre el mau company (amb un esguinç de 2n grau), però la veritat és que no volia saber res de córrer, caminar, curses, marxes, de quin temps havia fet.. això només és per a zumbats!
Tot i així, al dia següent ja estava pensant “Aquest temps s’ha de millorar...”



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada