1 d’abril del 2012

Duatló de Vic



Crònica de Jaume:
Setmana amb molt males sensacions.
1) Fins dimecres he arrossegat el cansament del Duatló de Banyoles (fins a cert punt normal).
2) Després he estat tota la setmana amb dubtes de si anar o no a fer-lo. He llegit i rebut comentaris sobre la duresa d'aquesta prova -especialment pel perfil del tram de bici-, i la veritat és que no tenia gens de ganes de patir.
3) I el divendres tinc problemes estomacals, que em deixen una mica "tocadet".
No ho se, però potser tot plegat és un bloqeig mental per evitar anar-hi. En resum, dissabte carrego la bici al cotxe i em dic a mí mateix que si no em desperto al 100% no hi vaig.

Diumenge al matí, em desperto bé, però el núvol que tinc al cap encara hi és. Decideixo anar finalment a Vic, això sí, amb certa preocupació. Arribo puntual, deixo la bici a "boxes", em dona temps de veure les proves infantils i després del brífing es dona la sortida.

La cursa a peu, és un "bucle" i dues voltes per un circuit de sorra força pintoresc al costat del riu. Tant em fot que el circuit sigui bonic, porto 3 Km i ho estic passant realment fatal amb el fetge a la boca (normal per fer els tres primers kilòmetres només he tardat 12 minuts i mig). A la segona volta potser afluixo una mica, però el parcial dels primers 7 Km surt igualment força ràpid: 29:42 a un ritme de 4:15.

Quan pujo a la bici les cames em fan força mal (Ho veus! és el primer que penso), i les dubtes tornen a aparèixer. No obstant, malgrat que el circuit només sortir de Vic comença mica en mica a pujar, aconsegueixo baixar les pulsacions i per fi!!! el meu cap ja és a la carrera. Suposo que també ha influit circular pel Parc Natural del Montseny i les vistes que tens que fan que t'oblidis de tot. El circuit de bici és una mica duret (500 metres de desnivell positiu), has de pujar dos petits port de muntanya, però si portes el ritme adequat es pot superar sense grans problemes. A més, hi ha les baixades on tens la possibilitat de recuperar l'alé.

Arribem a Vic, al cap d'1 hora i 22 minuts (promig de 24'70 Km/hora), i començo a córrer cansat però també força sencer. Intento seguir un ritme constant, i amb paciència fem els 3'5 Km. en 17:47 (ritme de 5:05). Classificació final 306 de 356 finalitzats, i per parcials 278, 318 i 245. I la conclusió final és que hem anat de menys a més en tots els sentits.

   Perfil de la cursa

Imatge del final de la cursa


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada