9 d’octubre del 2012

XV Duatló Núria-Queralbs


CRÒNICA D'ALBERT HORTET

Feia temps que tenia en ment fer aquesta duatló i ahir va ser el dia. No és una duatló com les que estem acostumats a fer, ja que aquesta es desenvolupa en alta muntanya i els desnivells i quilòmetres són força més exigents.
A les 7:45h del matí ja em trobo al bell mig de la plaça de Queralbs (1230m) guardant lloc per fer una sortida a ritme. Els primers 11km són tots cap amunt per una pista força ampla i agradable de pedalar tret d’algun tram amb força pedra. Vaig a bon ritme, doncs en 1h05min ja sóc a Fontalba (2070m) on deixo la btt, bambes als peus, paravent i a córrer que ens espera el Puigmal (2913m). Bé això de córrer és un dir,  amb proutes feines vaig “trotar” als petits trams plans que et trobes durant l’ascensió. Amb menys ritme de l’esperat (els quàdriceps de tant en tant m’avisen de possibles rampes!) però amb il·lusió faig cim en hora i poc. Vaig començar a baixar amb precaució, ja que a dalt hi ha força pedra i quelcom de neu i tot. Però tot d’una m’envaeix l’esperit Kilian i començo a volar cap a Nuria deixant enrere forces corredors (penso que aquest esforç em passarà factura durant el retorn a Fontalba, però tan me fa perquè disfruto com un nen petit!). A l’avituallament de Nuria prenc un got d’aigua, mig plàtan i som-hi que ja queda menys. El retorn a Fontalba comença amb una pujadeta d’aquelles que fan patir de valent però aprofitant els trams plans i les baixadetes de després em vaig deixar anar i més lleuger del que pensava (sobretot després de la baixada i del desnivell acumulat) vaig arribar a Fontalba on vaig agafar la btt i tot i haver de  parar a mig camí (se’m va treure la cadena!) en 18min vaig baixar el tram de btt que havíem pujat a primera hora del matí.
Amb bon gust de boca i força content arribo a la meta amb 3h50min.

Animar-vos a tots a fer-la encara que sigui només un cop. L’ambient, l’alta muntanya, el patiment, el fred del cim…masses sensacions que heu de gaudir!

Ens veiem a la piscina!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada