27 de novembre del 2013

UT COLLSEROLA


Tot un espectacle (by David Gassó)

Ultra Trail de Collserola, bon nom per impactar a la gent.
El dissabte 23 es feien tres curses de muntanya, una de 74 km una de 43 km i una de 21 km.

Un servidor enamorat de Collserola i nascut a plena serra pensa en apuntar-se a la seva segona cursa de muntanya després del èxit de la Ultra de Barcelona (celebrada a Sitges).
Evidentment m’apunto a la de 21 km. ja que personalment si no estic ben entrenat no m’agrada arriscar-me, encara que algun dia faré una d’aquestes llargues.

Per començar una pua, 46€ d’inscripció, tot una bestiesa, la veritat no ho entenc i ho considero un abús.

En fi, em presento el dia de la cursa i al·lucino amb la gent, semblen tots professionals amb les seves equipacions (tela el marketing com funciona avui en dia).
Per la meva banda, em trobo ridícul amb màniga curta i sense quasi equipació, semblo el “gitanillo de Kiev”.
Sense esperit crític tampoc entenc que per fer 21 km. ens demanin portar tant material, total parlem de Collserola no d’alta muntanya, que si un got, capelina, gorra, mòbil, etc. etc.
Em poso el cinturó i tot el material a dins.

Comença la cursa amb un pujada que t’hi cagas durant dos kilòmetres, el primer mini grup d’elit s’escapen lentament, veig una noia amb bon ritme i vaig amb ella i quatre o cinc més, pujo bé i aguanto el ritme, em trobo amb els primers de la cursa, quan arribem a dalt m’adono de qui són els professionals, jooooder!! com baixen, estan sonats!!!!!!! Em quedo tallat sense cap grup, una pena, la noia que seguia era una tal Fernanda (brasileña) (per això la seguia, merda merda borra això que em fotran bronca), segur que la coneixeu, al final va quedar la desena de la general i primera noia. Ja m’he perdut, ah sí!, ara me’n recordo, baixant les primeres trialeres em quedo sol com un mussol, a la meva edat les baixades ja fan un mica més de respecte, aquest jovent no controla i van desbocats.

Quan vas sol en una cursa li dones al “tarro”, és un bon problema, total que el cinturó amb tot el material m’apretava massa, me’l afluixo, aleshores es mou molt, m’agafen dolors per tota la panxa, en fi a queixar-me de tot, quin estrès!
Km. 6 m’agafa un grupet amb la segona noia, m’enganxo amb ells i començo a oblidar-me dels meus “problemillas”, al final arribem a l’avituallament al km. 10 i per fi……. surt lo millor de mi i sobretot de l’entrenament que porto a sobre, la gent es para un moment a prendre alguna cosa, i zas! (aquest és el meu moment) canvio el ritme, no prenc res i començo a córrer de debó i a ritme, un parell s’adonen compte de la situació i em segueixen, ho sento per ells però l’han cagat, ja he canviat el xip i he aconseguit el meu ritme, els deixo enrera i em quedo sol una altra vegada, però aquesta vegada pensant en tot positiu, al final el meu ritme potent (ha ha ha!!!, com m’agrada tirar-me floretes!) té recompensa i veig un atleta, l’atrapo i el passo, li dic que es posi a roda que anirem molt bé, més o menys km. 14, al cap de dos km. el meu nou company em passa ja que començo a baixar el ritme, em poso jo a roda, seguim perfectes sense ningú al darrera, ens informen que anem dels vint primers, faig un pensament i veig que dec anar el 7é o 8é de la categoria (veterans), no està mal.

Alerta!!!!! Tenim un corredor davant, a per ell, a l’ultima pujada (bé era una paret que t’hi cagas), el meu company em deixa uns metres enrera i atrapa el nostre nou rival que està fos, aquest li demana una mica d’aigua i el meu amic es para i li dona de beure, arribant al turó, a falta d’un parell de km tots de baixada, i després de beure comença a córrer com un posés, el meu amic el segueix però, merda una rampa, l’atrapo i em paro a veure com està, - estic bé estic bé, - vés a per ell, em llenço amb tot el que tinc i l’atrapo després de jugar-me el físic, estem en una trialera de baixada i no trobo per on passar-lo, llàstima, el tio reacciona i s’escapa uns metres……..ohhhhhhh!!!!! ja estem a la pista de Can Caralleu i no he pogut atrapar-lo, miro enrere i veig el meu amic que s’ha recuperat, freno i l’espero, entrem junts.(és el típic moment emotiu que no pot faltar en una crònica, snif snif!).

Final de cursa
Em fan un massatge prenc alguna cosa i cap a casa

La organització un deu, els camins ben marcats i molts corriols com a mi m’agrada (te hubiera encantado Martina).
Les instal·lacions perfectes
Que direm del paisatge????, suposo que preciós, però qui ha fet una cursa d’aquestes sabrà que els ulls no s’aparten del terra.
Menció especial per un amic, el Sr. Sergi Fonts que ha fet la cursa de 74 km amb deu horetes, ¡¡¡¡¡¡això si que té mèrit!!!!!!

Posició final 15
Categoria 4 (a 40 segons del meu primer podi de tota la meva carrera), 40 segons miserables desprès de córrer durant dues hores, que trist!!

Però….. atenció!!!!!, encara no m’hi dedico a aquestes curses, o sigui que prengueu nota del meu nom perquè tinc molt a dir……………tot arribarà (sobretot quan estic dormint)

Salut companys triatletes
 
 
 Massatge


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada